Kul grej. Idag fick jag låsfel på laddningen. Såg att de bildats is nere i kontakten på bilen. Går således inte in och kan låsa fast kabeln..Typ såhär
Kul grej. Idag fick jag låsfel på laddningen. Såg att de bildats is nere i kontakten på bilen. Går således inte in och kan låsa fast kabeln..Typ såhär
Jag tog en liten mejsel och pillade bort det när det hänt mig. Känns som att det inte bara kommer hända en gång...Kul grej. Idag fick jag låsfel på laddningen. Såg att de bildats is nere i kontakten på bilen. Går således inte in och kan låsa fast kabeln..
Visst var det så att du hade köpt en Garo?En uppdatering. Det verkar trots allt inte vara min bil det är fel på utan antingen box eller något med installationen av den. ...
Tack! Precis sådana svar man blir glad för! Nu är det en Easee jag har men kan säkert vara vägledande ändå. Den fungerade felfritt i två månader och nu blir den bara strömlös när laddningen startar. Leverantören verkar lösningsinriktad så förhoppningsvis vet vi snart vad det är.Visst var det så att du hade köpt en Garo?
Vi installerade två st sådana på jobbet i mellandagarna och den ena fungerade kanon för mig och min kollega (ID 3) medans den andra laddaren laddade i max 1min innan den slutade. Men den fungerade för mina kollegor som kör V60 och som bara klarar av att ladda 3,6kwh.
Hur reagerar din laddar när du sätter i sladden? Börjar den lysa blått en kort stund för att sedan sluta?
Garo försökte först hävda att det var en dålig installation eller att det var fel version på programvaran i den felande boxen. Men de var kopplade precis på samma sätt och hade samma version på programmet. Då gav de med sig lite och bad elektrikern byta kontaktor (vad det nu är för nått) och då fungerade det. Så prova att göra det och stå på dig ifall de säger något annat.
Exakt samma fel som är på min bil, den har nu stått på verkstaden i 3 veckor, Audi vet om detta problem men har ingen lösning, jag vägrar hämta ut en bil som inte är åtgärdat, att nolla felkoderna läser bara problemet tillfälligt. Nån fler som har detta bekymmer ?Även jag har fått problem i veckan och bilen startade inte. Efter låtit bilen vara i 30 min gick det starta den och åka till verkstaden. Dem felsökte den och kom fram till att det var fel på ett styrdon men dem kunde inte se vilket så dem fick bara nollställa den, installera en uppdatering som inte hade med saken att göra och sedan fick jag bilen igen och hoppas det inte händer igen.
På min bytte de ett styrdon (Audi Danderyd) och efter det (början av januari) har felet inte återkommit. Det var första gången så de fick beställa extra verktyg för att få till det.Exakt samma fel som är på min bil, den har nu stått på verkstaden i 3 veckor, Audi vet om detta problem men har ingen lösning, jag vägrar hämta ut en bil som inte är åtgärdat, att nolla felkoderna läser bara problemet tillfälligt. Nån fler som har detta bekymmer ?
Intressant. Undrar om verkstaden hann före den instruktionen eller inte gjorde nåt alls... Eller om jag snart får byta något igen?Okej, enligt Audi Tyskland vet dom om problemet men jobbar på en lösning, verkstaden har fått order om att inte byta komponenter innan rätt lösning finns tydligen, så Audi får stå lånebil eller hyrbil under tiden, dock sjukt seg start på en ny bil, speciellt då man hade in den förra A6an typ 15 gånger på ett år..
När jag startar på morgon (i garage med ca 15c) så ligger jag på 43-45km i räckvidd när tempen är -3 till -6 ute.Ni som har era bilar redan - hur ser det ut med räckvidden när det varit kallt?
Det låter fint med 30g. Står det något om räckvidden?Ojoj... Det find da informationer i konfiguratorn... co2 utsläpp med nya batteri/motor: bara 30g! Då förlora man nästan ingenting med nya bonusberäkningen jämfört med bonusen som betalas ut bara till april 21.
Det var med sladden i, men då min box är trasig så var det med vanlig stickkontaktsladdare och den är inte snabb... Jag tänkte ärligt talat inte på vad det stod när jag precis satte mig i bilen. 33 var det jag såg när bilen var fulladdad innan jag satte igång förvärmningen och 25 när jag kört ut från tomten.SL dina siffor låter väldigt låga tycker jag. Speciellt att den tappar så mycket när du kör iväg. Du skriver " 33 km räckvidd innan förvärmning" hur menar du då? Det går åt rätt mycket kraft för att värma upp kupén så förvärm alltid med sladden i.
Som jag skrivit tidigare så förvärmning med riktig laddare i så drar det 24-27 ampere och då blir inte räckvidden alls lika lidande. Se tidigare inlägg i trådenDet var med sladden i, men då min box är trasig så var det med vanlig stickkontaktsladdare och den är inte snabb... Jag tänkte ärligt talat inte på vad det stod när jag precis satte mig i bilen. 33 var det jag såg när bilen var fulladdad innan jag satte igång förvärmningen och 25 när jag kört ut från tomten.
Det spelar förstås stor roll vilken typ av körning man normalt har, och du verkar ju ha en hel del landsväg (+ garage). Men samtidigt var det just för de här korta körningarna på el som jag valde en hybrid, och den levererar inte det jag tänkt, jag måste ju ladda flera ggr varje dag normalt trots att jag inte kör 50 km/dag.
Benzin: 1,3 l/100km står det när man kollar på bygg och beställ. Det var väl 1,8 innan?Inte än. Sidan uppdateras lite här och där (BTW ett konstigt sätt att inte köra "big bang" och lägger i all ny information på en gång tycker jag). Nya räckvidden är inte synlig än. Min förhoppning: första siffra 7
Vi kan väl räkna med nya siffror under veckan, det sägs att konfiguratorn i Tyskland (som var stängd sedan ca ett par månader) ska öppnas under veckan och då ska det också finnas fullständiga infos om bilen.
Nej, i normala fall så kompenserar laddaren och drar igång i början av förvärmningen ett tag, men jag har ändå inte legat över 35 km i angiven räckvidd sedan det blev minusgrader. Och den beräknade räckvidden minskar alltid i mycket snabbare takt än de km jag kör, och mitt körmönster är konstant.Som jag skrivit tidigare så förvärmning med riktig laddare i så drar det 24-27 ampere och då blir inte räckvidden alls lika lidande. Se tidigare inlägg i tråden